11 FACTS ABOUT ME || #1

1.jpg

Het leek mij wel een leuk idee om me een beetje voor te stellen op mijn Blog aan de hand van een 11 facts about me artikel. Dit is #1 dus er komen hierna nog meer feitjes die ik met jullie ga delen…

1.) Ik ben enig kind

Mijn ouders hebben 1 dochter en dat ben ik! Toen ik klein was vond ik het soms wel eens jammer dat ik geen broertjes of zusjes heb, maar ik vind het als enig kind ook prima! Ik vind het wel altijd nog vervelend dat wanneer je verteld dat je enig kind bent, dat je dan gelijk de opmerking krijgt: Oh dan ben je zeker ook verwend! Want ik vind dat dat niet zo is. Natuurlijk heb ik naturlijk nooit de aandacht hoeven delen die ik kreeg, maar het was heus niet zo dat ik alles zo maar voor elkaar kreeg. Ook ik moest sparen voor iets dat ik graag wilde. Ook ik moest gewoon op tijd naar bed door de week als kind en noem zo maar op!

2.) Ik werk in de kinderopvang

Ik werk nu bijna 8 jaar in de kinderopvang, dat is alweer een hele tijd! Na mijn stage kon ik aan het werk bij het bedrijg waar ik nu nog steeds met veel plezier bij werk. Ik heb met veel verschillende doelgroepen gewerkt, maar werk nu al een hele tijd op de Buitenschoolse opvang. Ik breng kinderen naar school en haal ze ’s middags weer op. Het enige nadeel is dat je dan tussendoor soms vrij bent en dat is soms een beetje lastig met vervoer. Maar ik vind het een hele leuke doelgroep om mee te werken!

3.) Ik heb een chihuahua

Ik heb al 8 jaar een super lieve chihuahua als huisdier! Hij heet Jopke en hij is echt mijn kleine maatje. Als het kan gaat hij ook vaak mee ergens naar toe. Hij vind het ook erg leuk als hij mee mag in de auto of lopend. Ook op de fiets gaat hij regelmatig mee in zijn mandje. Het is zelfs zo gek dat hij zijn eigen facebook heeft! Dus als je vriendjes wilt worden, stuur een verzoekje! šŸ˜‰

4.jpg

4.) Ik heb een hele lieve vriend

Marco en ik zijn nu meer dan anderhalf jaar samen. We hebben in december 2014 samen een huis gekocht en daar wonen we nog steeds met veel plezier! We vinden het leuk om gezellig samen wat te gaan eten of naar de bioscoop te gaan. Ook fitnessen we samen wat ook erg gezellig is! Hij is echt mijn maatje en mijn grote liefde!

FB_IMG_1443167138804

5.) Ik ben bang voor lieveheersbeestjes

Oke .. dit is dus helaas echt waar. Ik weet ook niet precies wanneer het is begonnen, maar sowieso heb ik het niet zo met insecten. Maar lieveheersbeestjes vind ik toch wel heel erg eng. Als ze op je hand zitten ook, dan beginnen ze ineens te vliegen. En moet je maar eens zo’n beestje van dichtbij bekijken. Zo’n heel lief koppie hebben ze nou ook weer niet!

6.) Ik wil ooit nog een keer koeknuffelen

Om het nog even bij dieren te houden wil ik heel graag een keer koeknuffelen. Dit roep ik echt al jaren. Ik vind koeien hele mooie beesten om te zien en toen ik ooit een keer hoorde dat je met zo’n beest een cursus kon doen om ze te knuffelen wilde ik dat wel graag doen. Helaas is het tot nu toe nog niet gebeurd, maar wie weet in de toekomst wel!

7.) Ik ben hobby fotograaf

Sinds een jaar of 2 vind ik het erg leuk om te fotograferen. Ik heb al wel verschillende shoots gedaan met kinderen, volwassenen, families en vind het ook erg leuk om events te fotograferen. Het idee om iets op beeld vast te leggen, soms nog te bewerken tot het perfect is en het dan met anderen te delen, dat vind ik gewoon erg leuk om te doen! En met mijn Blog komt het natuurlijk ook goed uit! Ik heb ook een eigen site voor mijn fotografie. Dat is www.maaike-fotografie.nl

2

8.) Ik ben net begonnen met fitness en ik wil sowieso 2x per week naar de sportschool

Dat is een mooi doel, alleen is het helaas nog niet gelukt om mij daar elke week aan te houden. Er zat een week tussen waarbij ik moest overwerken en waarin we moesten vergaderen ’s avonds. Maar daar baalde ik best wel van dus ga ik zeker proberen om dit wel elke week haalbaar te maken.

9.) Ik hou van de zomer en heb het niet zo met de herfst/winter

Ik ben echt iemand die warmte om zich heen moet hebben. Mijn vriend en ik zijn afgelopen december nog heerlijk op vakantie geweest naar Gran Canaria. Wat was dat fijn! Er zaten zelfs dagen tussen dat het er 36 graden was. En toen we terugkwamen in Nederland regende het en kort daarna kwam de sneeuw en ijzel. Daar kan ik echt chagrijnig van worden. Ik kan dus ook niet wachten tot het voorjaar weer begint!

3.jpg

10.) Ik was al eerder begonnen met Just a Girl’s Weblog, helaas moeten stoppen omdat het lichamelijk niet zo goed ging, maar nu weer begonnen!

Ik heb een aantal jaar met heel veel plezier artikeltjes gepost op Just a Girl’s Weblog. Maar helaas moest ik stoppen omdat het lichamelijk niet zo goed met me ging. Ik was vaak ziek en voelde me te moe en lusteloos om maar wat voor de Blog te doen. Werken ging een tijdje ook niet meer en ik liep erg vaak bij de huisarts en het ziekenhuis. Zo’n 5 jaar geleden heb ik de ziekte van Pfeiffer gehad en de huisarts gooide het daar maar op dat ik nog steeds klachten had. Maar dat duurde mij allemaal veel te lang en ik had het gevoel dat er nog iets anders aan de hand was. Na vele onderzoeken in het ziekenhuis kwamen ze erachter dat ik de chronische ziekte fibromyalgie heb. Dat is een soort reuma aan de weke delen. Daar kwam dus telkens die pijn in mijn lichaam vandaan. Ook kwamen ze erachter dat ik het Chronische Vermoeidheidssyndroom (CVS) had, waardoor ik me dus elke dag zo moe en lusteloos door voelde. Dat maakte een heleboel duidelijk. Ik ben een half jaar lang 2x per week naar het ziekenhuis geweest voor een soort van revalidatie traject waardoor je leert omgaan met je ziekte. Het is chronisch dus ik zal ermee moeten leren leven. Met een groep van artsen om me heen heb ik dat half jaar veel geleerd en probeer ik dat elke dag toe te passen aan mijn dagelijkse bezigheden. De ene dag gaat het beter dan de andere, maar ik probeer vooral te genieten van wat ik wel kan en wat me wel goed lukt. Maar dat is een hele lange weg geweest.

11.) Ik heb een Samsung S5, maar wil stiekem wel een keer een Iphone

Ik heb nog nooit een Iphone gehad, maar misschien wil ik bij mijn volgende abonnement wel een keer een Iphone. Het lijkt me gewoon leuk haha!

Nou dit waren de eerste 11 facts about me! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en mij wat beter hebben leren kennen!

Ben jij ook bang voor lieveheersbeestjes of andere insecten? En wat is jouw hobby? Laat het me weten bij de comments!

juiste groet

Geef een reactie

